Ahmet Fidan Kişisel Resmi Web Sitesi
Bilgi paylaşıldıkça anlam kazanır

Yazı Kategorileri

Bilgi Ağı Sitelerimiz

Arşivler

:: Felsefe

 

 

Resim: Soysal Medya Etiği Bilinçlendirme YazarPortal Caps Türü Kamu Spotu

Sosyal Medya Etik İlkelerine Dair Esaslar başlığını taşıyan makalemiz ve buna ilişkin İngilizce ve Türkçe kaleme aldığımız ULUSLARARASI KİTAP bölümü çalışmalarımız devam etmektedir.

Ancak durumun aciliyeti (ivediliği) açısından Sosyal Medya Etik ilkelerinden birisi olan, Hashtag kullanma etik ilkesine ilişkin bazı hususları sıralayacağım. Sosyal medyaya ilişkin başat olan bir dizi diğer ilkeleri kitabımız yayınlandıktan sonra tümden sıralayacağız.

HASHTAG KULLANMA İLKELERİ ve ÖNLEMLERİ:

1. Hashtag, bir etiketleme veya anahtar kelime yazma sistemidir ve mutlak surette, sözcüklerle içerik DOĞRUDAN İLGİLİ olmak zorundadır. Aksi, evrene atılmış çöptür. Dijital dünyadaki çevre kirliliği sonucunu doğurur.

2. Hashtag ile, ilgili söz arasındaki illiyet (nedensellik) bağı, ortalama eğitim düzeyinin anlayacağı şekilde (daha&helliip;)

Etiketler: , ,

 

Uluslararası Kent Akademisi Dergisinin Mart Sayısı 22 Bilimsel eserle Yayınlandı

 

www.kentakademisi.com url adresinden, TÜBİTAK ULAKBİM Dergipark, https://dergipark.gov.tr/kent url adreslerinden yayınlanan, uluslararası hakemli indeksli, aynı zamanda Online Bilgi İletişim ve Medya Hizmetlerimize ait siteler topluluğunun bir parçası / üyesi olan Kent Akademisi, Kent Kültürü ve Yönetimi Dergisi, hepsi birbirinden özgün bilimsel çalışmalarla 2018 Mart sayısını (Volume: 11, Issue: 1, Period: 33) yayınlayarak Türk ve Dünya bilimine katkısına devam ediyor.

Her yeni sayıda, yükümüz daha da ağırlaşmakta olduğunu görsek te, Türk ve Dünya bilimine katkı sunma yolundaki aşkımız gittekçe artarak derinleşmektedir. Üstelik bu çalışmalarımızı, dergimize hiç reklam almadan, yazarlardan ücret talep etmeden yürütmenin (bizce) tatnı onurunu yaşamaktayız.

Önceki sayılarımızda, makale sirkülasyonumuz, olağan seyrinde iken, özellikle 2018 yılından itibaren, (daha&helliip;)

Etiketler: , , , , , , , , ,

arada kalanlar arada kalmalar

arada-kalanlar-arada-kalmalar

Arasatın Çirkin Yüzü de diyebiliriz ona.

Arada kalır insanlar, bir çok bakımdan bir çok sebeplerle.

Çildi kırıştırır, yaşlandırır, kalbi buruşturur, yüzü düşürür, saçı ağartır, kalbi çıkmazlara sokar.

Arada kalanlar.

Nelerin arada kalmasına merak ederseniz, yüzlerce renk kartelasında renk beğenmek gibi en tatlıcasından…

Partiler arasında arasında arada kalırsınız.

Zorunda olduğunuz için gidersiniz seçim sandığına. Adımlarınız sizi cenazeye gider gibi taşır

Formaliteden işlemleri yaparsınız. Arada kalmışsınız bir kere. Bir yığın düşünce, bir yığın ideoloji

Ve o saklı kabine girdiğinizde boş boş bakarsınız pusulaya, hangisine versem kime versem niye ki dersiniz. (daha&helliip;)

Etiketler: , , , , ,

Kızılötesi, Morötesinin Komşusudur.

Hayatı takmak istemeyebilirsiniz, ama hayat taktırır.

Koyar yumruğunu vurur masaya.

Öyle okkalı laflar, beylik sözler söyleyebilirsin tabi.

Çünkü konuşmak kolay.

Ağzı olan bunu keyifle yapar.
Ama hayat, yediriverir o lafları çoğu zaman.
Hatta yemek istemesen bile ellerine yüreğine,
mecaline bastırarak yedirir zorla bağırta bağırta.
Bazen de beceriverir hayat seni. Belini incitmeden ve gülümseyerekten.
*****
Kim mi hayat. O hiç belli olmaz, bazen patronun, bazen işçin, bazen müşterin, bazen öğrencin-hocan, bazen kocan veya karın, bazen komşun, bazen baban-anan, bazen çocuğun, bazen eşin, bazen dostun… (daha&helliip;)

Etiketler: , , , , , , , ,

13355639_1728698224074858_1068126643_n

Tek Dişi Kalmış Doğu, Tek İşi Kalmış Batı Bağlamında, Oryantalist Toplumların Tüketiciliği

 

Gezdik, gördük, yendik demiş Julius Sezar,  M.Ö. Zelan  savaşının ardından, Roma Senatosu’na gönderdiği (senatoyu) küçümseyici mektubunda.  (Zelan, bu günkü Tokat’ın Zile ilçesidir) Bu BATI toplumunun SÖMÜRGECİ ve benmerkezci yapısının bir yansımasıydı.

Üçlü terkiple tarihte biz (islam coğrafyası adına Mevlana) ne demiş peki:

Hamdım, piştim, yandım“.

Aradaki fark, ise, biri dışa dönük saldırgan, biri ise, içe dönük (batınî), muhafazakar. Tabi bunda (daha&helliip;)

Etiketler: , , , , , , , , , ,

Kentsel Yaşam üzerinde Suyun Psikolojik, Sosyolojik ve Estetik Etkileri

Kentsel Yaşam üzerinde Suyun Psikolojik, Sosyolojik ve Estetik Etkileri

 

1. Suyun / Sahilin Çok Kültürlülük ve Coğulcu / Kozmopolit Yaşam Üzerindeki Çizgisellik ve Sınır Etkisi

Üst başlıkta da dile getirdiğimiz gibi, sahil bandı, özellikle denize kıyı kentlerde denizaşırı toplumların uğrak ve geçiş yeri olduklarından en başta kullanılan dil açısından üretim ve tüketim ilişkileri bakımından, sosyal yaşam ve davranış kalıpları açısından, dünyalık işlerin yürütümü noktasında evrensel hukuk ve ulusal hukuk örgülenmeleri  açısından çoğulculuğun koordinasyonu zorunluluğunu görmekteyiz. Gerek günümüz liman kentlerinde gerekse antik liman kentlerinde diğer kentlere göre kentin özgürleştirici iklimi, kentin kozmopolit kapısı derinlik veya dozaj olarak çok daha ileri boyuttadır. Kentlerin özgürleştirici iklimi, liman kentlerinden hinterlanda doğru geriledikçe tedrici olarak azalmaktadır. (daha&helliip;)

Etiketler: , , , , , , , , , , , , , ,

 

Avam-Havas

Avam-Havas

“Az olan değerlidir, kör atta azdır, o halde kör at değerlidir” demiş aristo asırlar öncesinden. Aristo bunu söylerken, asırlar öncesinden farkında olmaksızın mantık biliminin de temellerini atmıştır.

O gün bugündür, düz mantığa, kısır mantığa örnek olarak verilen bir cümle haline gelmiştir bu cümle. Hatta kısaca, “aristo mantığı” olarak ta bilinmektedir çoğu kişi tarafından.

Konuyu “avam” ve “havas” sözüne getirmeden önce bu düz mantığı nitelik ve nicelik olarak aristoya dayandırmak istiyorum. Neden?

Çünkü zor olan iyi olmaktır, zor olan çalışmaktır, zor olan erdemdir….

Hasılı “kalite” aslında zor olduğu kadar aynı zamanda emeğin doğrusal bir fonksiyonudur.

Avam, gazetelerin 3. sayfa haberlerini “vah vah, cık çık, hay anassını, yaa, gördün mü gibi tepkilerle huşu içinde okurken (daha&helliip;)

Etiketler: , , , , , ,

Bu Günün Sorunlarını Çözmek Prim Yapmıyor, İşte Yarının Sorunları

“Sakalım yok ki dinlensin” sözünü söylemekten de, dinlemekten de sıkıldım. Öyle ki, belki bir çözüm olur diye sakal bıraktım. Şimdi sakallıyım ve sözlerimin dinlenip dinlenmeyeceği konusunda

test dönemine girdim. Bu günün sorunlarına ilişkin nelere dikkat çektim ve neleri önerdiysem DİNLENMEDİ. O zaman senin önerilerin çürük demek ki” diyebilirsiniz. Ama buna hakkınız yok. Çünkü ortaya koyduğum öneriler, BU GÜN İÇİN gözardı edilirken, en geç on yıl içinde aynısıyla uygulanmakta. Sanırım benim insanlarla ve/veya toplumla kronolojik bir problemim var. İşte ben de bu problemi biraz daha dramatize etmek istiyorum.

Bu günün değil yarının önemli sorunlarından birkaç tanesini dile getirmeyi düşündüm. (daha&helliip;)

Etiketler: , , , , , , , , , , ,

cevresel-gostergeleriÇevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın "Çevresel Göstergeler 2011 Raporu" nun Değerlendirilmesi ve 2012 Raporu İçin Altlık Önerisi:

1. Demografik Durum:

Saniyede 2–3 kişi dünya nüfusuna eklemlenmektedir. Her yıl yaklaşık 73 milyon (Türkiye nüfusu kadar) insan dünya nüfusuna katılmaktadır.

İnsan nüfusunun artışı günlük ölüm ve doğumların incelenmesiyle belirlenebilir. Her gün 328.000 doğum olurken 134.000 ölüm olduğu hesaplanmaktadır.

Her gün insan nüfusu İkiyüz Bin artmaktadır. Dünya nüfusunun Bin yılında, Üç Yüz Bin olduğuna göre, insanlık bin yıl içinde toplam nüfusunu bir yılda doğuracak duruma gelmiştir. (daha&helliip;)

Etiketler: , , , , , , , , , ,

Yanmak kavrulmak anlamındadır  ramazan,
Ağustos sıcağında, gün ortası, gölgenin yok olduğu an.
* * *
İkra’nın yüklediği ağırlığın iliklere işleyen sancısı,
İlk emrin verdiği aydınlığın onbeş asırlık yansıması.
* * *
İki minare arasındaki gergefin Rahşan iz düşümlerinde,
Sade bir dini değil bir medeniyeti yansıtır mahya ışıkları, namütenahi tarihin derinliklerinde,
* * *
Oruç sa, Farsça kaynaklı bir kelime. Farsça kelimenin aslı, "rûze" dir. (Aynı zamanda kızımın adı.)) Türklerin (daha&helliip;)

Etiketler: , , , , , , , , , , , , , , ,